Visitation

Lions Neurocenter kan som et af få steder løfte opgaven for borgere med de mest komplekse senhjerneskader.”
Visitator,
Nyborg Kommune
Det er altid muligt at kontakte os i visitationen for sparring og afklaring af hvorvidt et af vores tilbud kunne være relevante for en borger.

Processen

I er velkomne til at kontakte os, uagtet om I aktuelt har behov for en plads til en borger, eller har brug for en mere uforpligtende drøftelse af f.eks. målgruppe og indhold/indsatser i vores tilbud.  

Visitationsprocessen har til formål at sikre at borgeren tilhører tilbuddets målgruppe, samt vurderes at kunne profitere af et ophold og de ydelser, der er indeholdt i tilbuddet. Visitationen sker altid i et tæt samarbejde med bevilgende myndighed.
No items found.
1. Visitationsproces

Visitationsprocessen er i hovedtræk:

1. Henvendelse sker på telefon eller mail til kontaktpersonerne for visitationen (se kontaktoplysninger nederst)  

2. Kommunen fremsender relevante sagsakter til visitation@lionsneurocenter.dk

3. Vi gennemgår akterne og udarbejder en skriftlig målgruppevurdering, som sendes til henvender, inklusiv besked om vi har en ledig plads, eller om der kan tilbydes en plads på venteliste. I nogle tilfælde foretager vi et visitationsbesøg hos borger for at få oplyst sagen tilstrækkeligt til at kunne foretage målgruppevurderingen.

4. Hvis kommunen ønsker pladsen, gives tilsagn til Lions Neurocenter herom og kommunen sender visitationsafgørelse og bevilling til borger.

5. Kommunen og Lions Neurocenter indgår kontrakt med aftale om takst, formål og indsatsmål i forløbet, og der aftales en indflytningsdato.

6. Borger og pårørende tilbydes besøg og rundvisning på Lions Neurocenter forud for indflytning.

7. Lions Neurocenter træffer aftale med det sted, som borger kommer fra, om overlevering, vidensdeling og alt det praktiske vedrørende transport og indflytning, så overgangen og indflytningen bliver bedst mulig.

Se vores visitationsproces som Flow Diagram her.

2. Kontaktpersoner

Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm. til §107:

- Centerchef for Neurorehabilitering, Helle Kyhnau: Tlf. 4010 5782, mail: helle.k@lionsneurocenter.dk

- Socialfagligkonsulent, Dina Kreiner-Møller: Tlf. 4019 9319, mail: dina.km@lionsneurocenter.dk

Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm.til §108 og §104:

- Centerchef for Hverdagsrehabilitering, Lisbeth Ødegaard: Tlf. 2056 4763, mail: lisbeth.oe@lionsneurocenter.dk

Akter kan også sendes til: visitation@lionsneurocenter.dk

3. Takster

Baggrunden for vores takstmodel, er et ønske om en transparent og tydelig sammenhæng mellem vurderingen af borgerens behov, den planlagte og leverede indsats på tilbuddet og deraf følgende pris. Vi håber at takstmodellen kan bistå både handlekommunen, socialtilsyn og Lions Neurocenter i at gøre sammenhængen mellem pris og indsats tydelig.

Skade
Fase 1
Fase 2
Fase 3

§107

Fase 4

§108
§104

Tilbud på lokationer

Basic
$19
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Business
$29
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Enterprise
$49
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here

Tuborgvej

Verahus

§107

Neurorehabilitering
Neurorehabilitering er en målrettet og tidsbestemt rehabilitering og samarbejdsproces mellem en beboer, pårørende og fagfolk.

§105

Hverdagsrehabilitering
Hverdagsrehabilitering sigter på at give borgeren de bedste rammer for at skabe et selvstændigt og meningsfuldt liv gennem en aktiv hverdag og ved at vedligeholde og kompensere de funktioner, som beboeren/borgeren har generhvervet i tidligere rehabiliteringsforløb.

§108

+ §104
Hverdagsrehabilitering
Hverdagsrehabilitering sigter på at give borgeren de bedste rammer for at skabe et selvstændigt og meningsfuldt liv gennem en aktiv hverdag og ved at vedligeholde og kompensere de funktioner, som beboeren/borgeren har generhvervet i tidligere rehabiliteringsforløb.

Hvordan arbejder vi?

klik her

Gå direkte til
Tilbudsportalen

tilbudsportalen