Visitation

Lions Neurocenter kan som et af få steder løfte opgaven for borgere med de mest komplekse senhjerneskader.”
Det er altid muligt at kontakte os i visitationen for sparring og afklaring af hvorvidt et af vores tilbud kunne være relevante for en borger.

Processen

I er velkomne til at kontakte os, uagtet om I aktuelt har behov for en plads til en borger, eller har brug for en mere uforpligtende drøftelse af f.eks. målgruppe og indhold/indsatser i vores tilbud.  

Visitationsprocessen har til formål at sikre at borgeren tilhører tilbuddets målgruppe, samt vurderes at kunne profitere af et ophold og de ydelser, der er indeholdt i tilbuddet. Visitationen sker altid i et tæt samarbejde med bevilgende myndighed.
No items found.
1. Visitationsproces

Visitationsprocessen er i hovedtræk:

1. Henvendelse sker på telefon eller mail til kontaktpersonerne for visitationen (se kontaktoplysninger nederst)  

2. Relevante sagsakter sendes til visitation@lionsneurocenter.dk

3. Vi udarbejder en skriftlig målgruppevurdering, som sendes til henvender, incl. besked om der er en ledig plads, eller om der kan tilbydes en plads på venteliste.

4. Hvis nødvendigt foretages et visitationsbesøg hos borger, eller det kan aftales at borger og evt. pårørende besøger Lions Neurocenter til en forsamtale og rundvisning.

5. Kommunen sender visitationsafgørelse med tilsagn om køb af pladsen.

6. Kommunen og Lions Neurocenter indgår aftale om kontrakt og takst, og der aftales en indflytningsdato.

7. Lions Neurocenter træffer aftale med det afleverende sted, som borger kommer fra, om overlevering og vidensdeling, så overgang og indflytning bliver bedst mulig.

2. Kontaktpersoner

Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm. til §107 kan ske til Centerleder for Neurorehabilitering, Helle Kyhnau, telefon 4010 5782, mail: helle.k@lionsneurocenter.dk eller Socialfaglig konsulent, Dina Kreiner-Møller, telefon 4019 9319, mail: dina.km@lionsneurocenter.dk

Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm. til §108 og §104 kan ske til Centerleder for Hverdagsrehabilitering, Lisbeth Ødegaard, telefon 2056 4763, mail: lisbeth.oe@lionsneurocenter.dk

3. Takster

Baggrunden for vores takstmodel, er et ønske om en transparent og tydelig sammenhæng mellem vurderingen af borgerens behov, den planlagte og leverede indsats på tilbuddet og deraf følgende pris. Vi håber at takstmodellen kan bistå både handlekommunen, socialtilsyn og Lions Neurocenter i at gøre sammenhængen mellem pris og indsats tydelig.

Skade
Fase 1
Fase 2
Fase 3

§107

Fase 4

§108
§104

Tilbud på lokationer

Basic
$19
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Business
$29
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Enterprise
$49
Per month
Lorem ipsum dolor sit amet
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature Category
Feature text goes here
10
25
Unlimited
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here
Feature text goes here

Tuborgvej

Verahus

§107

Neurorehabilitering
Neurorehabilitering er en målrettet og tidsbestemt rehabilitering og samarbejdsproces mellem en beboer, pårørende og fagfolk.

§105

Hverdagsrehabilitering
Hverdagsrehabilitering sigter på at give borgeren de bedste rammer for at skabe et selvstændigt og meningsfuldt liv gennem en aktiv hverdag og ved at vedligeholde og kompensere de funktioner, som beboeren/borgeren har generhvervet i tidligere rehabiliteringsforløb.

§108

+ §104
Hverdagsrehabilitering
Hverdagsrehabilitering sigter på at give borgeren de bedste rammer for at skabe et selvstændigt og meningsfuldt liv gennem en aktiv hverdag og ved at vedligeholde og kompensere de funktioner, som beboeren/borgeren har generhvervet i tidligere rehabiliteringsforløb.

Hvordan arbejder vi?

klik her

Gå direkte til
Tilbudsportalen

tilbudsportalen