Visitation

Nyborg Kommune
Processen
Visitationsprocessen har til formål at sikre at borgeren tilhører tilbuddets målgruppe, samt vurderes at kunne profitere af et ophold og de ydelser, der er indeholdt i tilbuddet. Visitationen sker altid i et tæt samarbejde med bevilgende myndighed.
Visitationsprocessen er i hovedtræk:
1. Henvendelse sker på telefon eller mail til kontaktpersonerne for visitationen (se kontaktoplysninger nederst)
2. Kommunen fremsender relevante sagsakter til visitation@lionsneurocenter.dk
3. Vi gennemgår akterne og udarbejder en skriftlig målgruppevurdering, som sendes til henvender, inklusiv besked om vi har en ledig plads, eller om der kan tilbydes en plads på venteliste. I nogle tilfælde foretager vi et visitationsbesøg hos borger for at få oplyst sagen tilstrækkeligt til at kunne foretage målgruppevurderingen.
4. Hvis kommunen ønsker pladsen, gives tilsagn til Lions Neurocenter herom og kommunen sender visitationsafgørelse og bevilling til borger.
5. Kommunen og Lions Neurocenter indgår kontrakt med aftale om takst, formål og indsatsmål i forløbet, og der aftales en indflytningsdato.
6. Borger og pårørende tilbydes besøg og rundvisning på Lions Neurocenter forud for indflytning.
7. Lions Neurocenter træffer aftale med det sted, som borger kommer fra, om overlevering, vidensdeling og alt det praktiske vedrørende transport og indflytning, så overgangen og indflytningen bliver bedst mulig.
Se vores visitationsproces som Flow Diagram her.
Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm. til §107:
- Centerchef for Neurorehabilitering, Helle Kyhnau: Tlf. 4010 5782, mail: helle.k@lionsneurocenter.dk
- Socialfagligkonsulent, Dina Kreiner-Møller: Tlf. 4019 9319, mail: dina.km@lionsneurocenter.dk
Henvendelse vedrørende visitation, venteliste, takster mm.til §108 og §104:
- Centerchef for Hverdagsrehabilitering, Lisbeth Ødegaard: Tlf. 2056 4763, mail: lisbeth.oe@lionsneurocenter.dk
Akter kan også sendes til: visitation@lionsneurocenter.dk
Baggrunden for vores takstmodel, er et ønske om en transparent og tydelig sammenhæng mellem vurderingen af borgerens behov, den planlagte og leverede indsats på tilbuddet og deraf følgende pris. Vi håber at takstmodellen kan bistå både handlekommunen, socialtilsyn og Lions Neurocenter i at gøre sammenhængen mellem pris og indsats tydelig.
§107
§108
§104

Gå direkte til
Tilbudsportalen
tilbudsportalen